کد خبر: ۵۰۰۱۲۸
۲۵ آذر ۱۴۰۴ ۱۸:۳۰

 دومین همایش شناخت بازار و فرصت های تجارت با هند برگزار می شود

دومین همایش شناخت بازار و فرصت های تجارت با هند، با هدف بررسی راهکارهای عملی ورود به یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی جهان و با حضور مسئولان ارشد حوزه تجارت خارجی کشور، ۲۶ آذر ۱۴۰۴ در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
 دومین همایش شناخت بازار و فرصت های تجارت با هند برگزار می شود

در شرایطی که توسعه روابط تجاری با بازارهای نوظهور به یکی از اولویت های راهبردی اقتصاد ایران تبدیل شده است، بازار هند به عنوان یکی از مقاصد مهم صادراتی و سرمایه گذاری، بیش از پیش مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گرفته است. در همین راستا، دومین همایش شناخت بازار و فرصت های تجارت با هند با تمرکز بر بررسی ظرفیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری این کشور و ارائه نقشه راه عملی برای ورود به بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری هند برگزار خواهد شد.

تمرکز بر تحلیل روابط اقتصادی ایران و هند

در این همایش، ساختار روابط اقتصادی ایران و هند به صورت جامع مورد تحلیل قرار می گیرد و روندهای تاریخی اثرگذار بر همکاری های دوجانبه بررسی می شود. کارشناسان و مسئولان حاضر تلاش خواهند کرد با مرور تجربیات گذشته، موانع و فرصت های موجود در مسیر توسعه روابط اقتصادی دو کشور را تبیین کرده و چشم انداز همکاری های آینده را ترسیم کنند.

شناسایی فرصت های کلیدی تجارت و سرمایه گذاری با نگاه به ۲۰۲۶

یکی از محورهای اصلی این رویداد، شناسایی فرصت های کلیدی در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری، فرهنگ و گردشگری با تمرکز بر افق ۲۰۲۶ است. با توجه به رشد اقتصادی هند و افزایش نقش این کشور در زنجیره تامین جهانی، بررسی فرصت های جدید همکاری می تواند مسیر تازه ای برای حضور موثر بنگاه های ایرانی در این بازار فراهم کند.

بررسی سبد واردات و صادرات و صنایع پر پتانسیل

در بخش دیگری از همایش، سبد واردات و صادرات ایران و هند به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و حوزه های پر پتانسیل برای توسعه همکاری های تجاری شناسایی می شود. این تحلیل ها می تواند به فعالان اقتصادی کمک کند تا با شناخت بهتر نیازهای بازار هند، برنامه ریزی هدفمندتری برای صادرات و سرمایه گذاری انجام دهند.

معرفی نمایشگاه های بازرگانی مهم هند

همچنین در این رویداد، دو نمایشگاه مهم بازرگانی هند شامل نمایشگاه بازرگانی گوجارات و نمایشگاه صنایع پتروشیمی و شیمیایی بمبئی معرفی خواهد شد. معرفی این نمایشگاه ها به عنوان دروازه های ورود به بازار هند، فرصت مناسبی برای آشنایی شرکت های ایرانی با ظرفیت های نمایشگاهی و شبکه سازی تجاری در این کشور فراهم می کند.

ارائه نقشه راه ورود به بازار هند

ارائه نقشه راه تجاری و راهبردهای ورود به بازار هند، همراه با تحلیل صنایع اولویت دار، از دیگر بخش های کلیدی این همایش است. در این بخش، راهکارهای عملی برای حضور پایدار و موفق در بازار هند ارائه می شود تا فعالان اقتصادی بتوانند با کاهش ریسک ها، مسیر ورود خود به این بازار بزرگ را هموار کنند.

پنل تعاملی و جمع بندی ابعاد عملیاتی همکاری ها

در پایان همایش، پنل تعاملی پرسش و پاسخ با حضور دکتر بامیری، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، برگزار خواهد شد. این پنل با هدف جمع بندی ابعاد عملیاتی همکاری های تجاری و پاسخ به سوالات فعالان اقتصادی، نقش مهمی در کاربردی شدن مباحث مطرح شده ایفا می کند.

حضور مسئولان و فعالان کلیدی حوزه تجارت خارجی

دومین همایش شناخت بازار و فرصت های تجارت با هند با حضور روشن بخش قنبری معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران، کربلایی اسماعیلی معاون اداره کل شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت، باقری نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نجات نیا دبیر میز هند در سازمان توسعه تجارت ایران و دکتر رجب زاده مدیرعامل شرکت دکوپاژ و مجری برگزاری این همایش برگزار می شود.

زمان و مکان برگزاری

این همایش روز ۲۶ آذر ۱۴۰۴ در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و انتظار می رود با استقبال فعالان اقتصادی، صادرکنندگان، سرمایه گذاران و علاقه مندان به توسعه روابط تجاری با هند همراه شود.

اخبار
  • آخرین اخبار
  • پربازدید
  • پربحث
+ بیشتر
قیمت ارزهای دیجتال
قیمت سکه
قیمت ارز